February 28, 2017
Gabriele Rothemann's QUIRE at MUSA
In the MUSA twenty-four monitors are arranged within the space, orchestrated on pedestals of different heights. And, in each case, a singing canary is filmed head-on inside a small, rather old-fashioned wooden cage, twenty-four different videos, with their own soundtracks. As in many of Gabriele Rothemann’s works the animal protagonists are merely stand-ins on the big stage of the human, the all too human and this is all about the perpetual conflict between stasis and flux, nature and civilisation, freedom and order, the individual and the masses. 
Im MUSA sind vierundzwanzig Monitore auf unterschiedlich hohen Sockeln orchestral im Raum verteilt. Ein singender Kanarienvogel ist jeweils in einem kleinen, etwas altmodisch wirkenden hölzernen Käfig zu sehen, auf jedem der vierundzwanzig Monitore wird ein anderes, mit einer eigenen Tonspur unterlegtes Video gezeigt. Wie in vielen Arbeiten von Gabriele Rothemann sind dabei die tierischen Protagonisten nur Stellvertreter auf der großen Bühne des Menschlichen, Allzumenschlichen. Es geht um den ewigen Widerstreit von Statik und Bewegung, von Natur und Zivilisation, von Freiheit und Ordnung, von Individuum und Masse.
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