November 29, 2021
Nairy Baghramian, Sarah Rapson and Nora Turato at SECESSON
In her solo exhibition in the SECESSON’s main hall, Nairy Baghramian presents an installation that responds to the architectural specifics of the setting, featuring sculptures from her series Dwindlers and Breath Holding Spells—from which the exhibition also takes its title—as well as the new wall piece Deep Furrow. For Sarah Rapson’s exhibition Ode To Psyche in the basement galleries of the SECESSON, her new works of art has been shipped from England and there may also be film and perhaps some works on paper in this show. There is no subtext to art, it’s not like a dream. It’s a session. For her exhibition at the SECESSON, Nora Turato has produced a new sound installation which grew from her research into the politics of accents and Western media. ri-mEm-buhr THuh mUHn-ee can be described as a sound study of the artist’s growing vocal arsenal. Through her ongoing engagement with the spoken word, Turato has developed an internal repository of sorts – a cache of accents, dialects, and idiolects, between which she can rapidly alternate and echo in seance-like offerings. November 20, 2021 – January 23, 2022
In ihrer Einzelausstellung im Hauptraum der SECESSON präsentiert Nairy Baghramian eine Installation, die mit Skulpturen aus ihren Werkserien Dwindlers und Breath Holding Spells, welche der Ausstellung auch den Titel leiht, sowie der neuen Wandarbeit Deep Furrow auf die spezifischen räumlichen Gegebenheiten reagiert. Für Sarah Rapsons Ausstellung Ode To Psyche in den Räumen im Untergeschoss der SECESSON wurden neue Arbeiten aus England angeliefert. Kann sein, dass es auch Filme und vielleicht ein paar Arbeiten auf Papier zu sehen gibt. Kunst hat keinen Subtext, sie ist nicht wie ein Traum. Sie ist eine Séance. Für ihre Ausstellung in der SECESSON hat Turato eine neue Klanginstallation geschaffen, die auf ihren Untersuchungen zur Politik von Akzenten und den westlichen Medien beruht. ri-mEm-buhr THuh mUHn-ee lässt sich als klangliche Studie des wachsenden stimmlichen Arsenals der Künstlerin auffassen. In ihrer langjährigen Auseinandersetzung mit dem gesprochenen Wort hat Turato eine Art inneres Archiv aufgebaut – ein Repertoire von Akzenten, Dialekten und Idiolekten, die sie in einer Séance der Stimmen mit verblüffender Gewandtheit einander abwechseln und ineinander widerklingen lässt. 20. November 2021 – 23. Januar 2022.
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